PENGAPLIKASIAN ALAT MUSIK UKULELE dan TAMBORIN PADA PERSEKUTUAN ANAK dan REMAJA (PAR) JEMAAT GKI EBEN HEAZER RUFEI

Main Article Content

Pitter Leiwakabessy
Cristian valen Pangkerego
fanny jitmau

Abstract

Church is a suitable place to teach musical instruments to children because there are many songs that can be played using a variety of existing musical instruments.
One example of a musical instrument that can be taught to children in the church environment is the Ukulele and Tambourine. Both of these musical instruments are suitable for use in the Church with various types of songs that are often sung or sung. These two musical instruments are also easy to teach to children's and youth associations where GKI Eben Heazer Rufei is the choice for us to do guidance.

Article Details

How to Cite
Leiwakabessy, P., Pangkerego, C., & jitmau, fanny. (2023). PENGAPLIKASIAN ALAT MUSIK UKULELE dan TAMBORIN PADA PERSEKUTUAN ANAK dan REMAJA (PAR) JEMAAT GKI EBEN HEAZER RUFEI. JURNAL PENGABDIAN AEDIFICATE, 2(1), 10-13. Retrieved from https://jurnal.poltekstpaul.ac.id/index.php/jpaf/article/view/678
Section
Articles

References

Andi Mulya, 2018. Pulang Basamo. Jakarta: Badan Pengembangan dan Pembinaan Bahasa Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan
Desmond Moris, 1977. Man Watching: A field Guide to Human Behavior. Esevier International Projects Ltd, Oxford, in Co-operation with Jonathan Cape Ltd, London.
Eli Irawati, 2020. Transmisi, Musik Lokal-Tradisional, dan Musik Populer. Bandung: Jurnal Panggung Vol 30, Nomor 3, September tahun 2020
Lembaga Pendidikan Seni Nusantara (LPSN), 2004. Kurikulum Berbasis Kompetensi Pendidikan Seni Nusantara.
Pendidikan Apresiasi Seni: Wacana dan Praktik untuk Toleransi Pluralisme Budaya, 2004. Editor Yayah Kisbiyah dan Atiqa Sabardila. PSB-PS UMS
Primadi, 1978.Proses Kreasi dan Apresiasi Belajar. Bandung: ITB.
Soekamto, Toeti dan Udin Saripudin Winata Putra. 1997. Teori Belajar dan Model- model Pembelajaran. Jakarta : Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Soetarno, 2007. “Pendidikan Berbasis Budaya: Perspektif Umum” Makalah yang disampaikan dalam Semiloka “Meretas Jalan Baru Pendidikan Seni”, diselenggarakan oleh Direktorat Akademik, Direktorat Jendral Pendidikan Tinggi, Departemen Pendidikan Nasional
Abstract viewed = 45 times
PDF downloaded = 28 times